Kanalizace - REKLAMAČNÍ ŘÁD

REKLAMAČNÍ ŘÁD K ODVÁDĚNÍ ODPADNÍCH VOD OBCE VŠESTARY
Obec Všestary, IČ 00269760


I. Obecné ustanovení
Obec Všestary je na základě rozhodnutí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje provozovatelem kanalizace pro veřejnou potřebu. Podle ustanovení §36, odst. 3 písm. g) zákona č. 274/2001 Sb. o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů v platném znění (dále také jen „zákon o VAK“), provozovatel vydává tento reklamační řád. Reklamační řád stanovuje rozsah a podmínky odpovědnosti za vady a reklamaci služeb v souvislosti se zajištěním odvádění odpadních vod veřejnou kanalizací. Reklamační řád dále stanovuje postup při uplatňování reklamace, včetně nároků odběratele, které vyplývají z odpovědnosti provozovatele. Reklamační řád se vztahuje na odvádění odpadních vod veřejnou kanalizací na základě smluvního vztahu mezi odběratele a dodavatelem. Tím je uzavřená platná smlouva podle §8, odst. 6 zákona o VAK.

II. Rozsah odpovědnosti
Odběratel má právo uplatnit vůči provozovateli odpovědnost za vady a reklamaci:
- u odvádění odpadních vod na dohodnutý způsob odvádění odpadních vod a na množství odváděných odpadních vod. 


III. Místo a forma uplatnění reklamace
1. Odběratel uplatní reklamaci:
a. písemně na adresu:
Obec Všestary, Všestary č.p. 35, 503 12 Všestary
b. osobně na adrese: Obec Všestary, Všestary č.p. 35, 503 12 Všestary
- pouze v úředních hodinách obecního úřadu
V případě osobně uplatněné reklamace je zaměstnanec provozovatele, pověřený sepsáním reklamací, povinen sepsat písemný záznam o uplatněné reklamaci, který odběratel podepíše. Reklamující odběratel obdrží kopii tohoto záznamu;
c. e-mailem na adresu: kanalizace@vsestary-obec.cz. 


2. Písemná reklamace musí obsahovat:
a. jméno a příjmení odběratele, je-li fyzickou osobou nebo obchodní firmu (název) a IČ, je-li právnickou osobou, včetně kontaktní osoby, telefonického a e-mailového spojení;
b. bydliště nebo sídlo odběratele;
c. adresu místa vypouštění odpadních vod;
d. popis vady nebo reklamace;
e. datum podání reklamace. 


3. Stejné údaje jsou nezbytné při reklamaci uplatněné telefonicky. Zaměstnanec provozovatele pověřený příjmem telefonicky uplatněných reklamací je povinen vyhotovit o takto podané reklamaci písemný záznam s uvedením výše specifikovaných údajů nezbytných pro vyřízení reklamace. 


4. V případě písemností zaslaných odběratelem na adresu provozovatele, které nebudou obsahovat výše uvedené údaje nezbytné pro řádné uplatnění reklamace, bude odběratel vyzván, aby tyto údaje doplnil. Pokud tak ve stanovené lhůtě neučiní, má se za to, že je reklamace již bezpředmětná. 


IV. Způsob a lhůty pro vyřízení reklamace
1. V případě, že není možno vyřídit reklamaci ihned na místě jejího podání, je provozovatel povinen zajistit její vyřízení a podání písemné zprávy odběrateli o způsobu jejího vyřízení bez zbytečného odkladu na adresu odběratele. Reklamace musí být vyřízena ve lhůtě stanovené platnou legislativou, pokud se provozovatel s odběratelem nedohodli na lhůtě delší.
2. Provozovatel je povinen prověřit všechny závažné skutečnosti uváděné odběratelem, které se přímo týkají poskytovaných služeb v souvislosti se zajištěním odvádění odpadních vod kanalizací.
3. V případě reklamace, týkající se odvádění odpadních vod, je odběratel povinen umožnit přístup pověřeným zaměstnancům provozovatele do připojené nemovitosti za účelem prověření odvádění odpadních vod a předkládat provozovateli potřebné doklady k prověření správnosti účtovaného množství odvádění odpadních vod.
4. V případě reklamace odvádění odpadních vod dohodnutým způsobem a v dohodnutém množství zajistí provozovatel bez zbytečného odkladu prošetření reklamace na místě samém. Pokud nebude zajištěna přítomnost odběratele nebo jím pověřené osoby ve stanoveném nebo dohodnutém termínu, bude reklamace považována za bezpředmětnou.
5. Fakturované údaje je možné reklamovat před uplynutím lhůty splatnosti příslušné faktury tak, že odběratel vrátí takovou fakturu provozovateli. Provozovatel je povinen podle povahy zjištěných chyb vystavenou fakturu opravit nebo vyhotovit fakturu novou. Oprávněnou reklamací fakturovaných údajů přestává běžet původní lhůta splatnosti faktury. V případě reklamace fakturovaných údajů po uplynutí lhůty splatnosti faktury je odběratel povinen fakturu uhradit. Po uplynutí lhůty splatnosti faktury je reklamace fakturovaných údajů vyřizována formou dobropisu nebo vrubopisu. V případě neoprávněné reklamace zůstává v platnosti původní lhůta splatnosti faktury a náklady spojené s takovou reklamací budou účtovány odběrateli. 


V. Nároky vyplývající z odpovědnosti za vady
1. V případě oprávněné reklamace množství odvedené odpadní vody podle § 19 zákona o VAK provozovatel neodpovídá za vady, pokud se prokáže, že odběratel porušil ustanovení Kanalizačního řádu o kvalitě vypouštěných odpadních vod. V tomto případě hradí náklady spojené s reklamací odběratel.
2. V ostatních případech je provozovatel povinen bez zbytečného odkladu na vlastní náklady oprávněnou reklamaci vyřešit, a to odstraněním závadného stavu.
3. Uplatněním nároku z odpovědnosti za vady zůstává nedotčena odpovědnost provozovatele za škody způsobené provozem dle občanského zákoníku. 


VI. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád byl schválen radou obce dne 27.5.2025 usnesením č.6/10/2025/R.

Starosta obce
Ing. Michal Derner, MBA
v.r.

Reklamační řád

PDF dokument PDF dokument
Velikost 179,87 kB
Vloženo 14. 7. 2025
Staženo 57×

Anketa

seznam všech anket

Svátek

Svátek má Mahulena

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Den boje za svobodu a demokracii
  • Mezinárodní den studentů

Zítra má svátek Romana

Přihlášení k odběru zpráv

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Mohlo by Vás zajímat

Kontakt

Obecní úřad
Všestary 35
503 12 Všestary

tel.: +420 495 458 028
email: urad@vsestary-obec.cz

Úřední hodiny

Pondělí
08.00-12.00 a 13.00-16.00

Středa
08.00-12.00 a 13.00-17.00